Café

Forums Deel 1 : Zolder De kist Café

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Game Master

Dit topic gaat over de puzzels die je vindt in het café, waar je komt als je op de fles uit de kist hebt geklikt. Loop je hier vast? Check dan hieronder de hints: je kunt ze openklappen door op de pijltjes ervoor te klikken. Je mag ook reageren op dit bericht om meer hints te vragen of te geven maar houd het leuk en netjes! Geef niet zomaar antwoorden weg aan de andere spelers 😉

Belangrijk in dit café, is dat je opgeslagen antwoorden weer worden gewist zodra je het verlaat (knop ’terug naar zolder’ hebt gebruikt). Dus die zul je opnieuw moeten invullen als je weer terugkomt 🙂

Wat moet ik hier in het café doen?

Er zijn hier 4 puzzels die elk naar een aantal letters leiden. Op de paal bij de ingang zie je een hint naar deze 4 delen staan. Bij de pijl aan de muur kun je de gevonden deelwoorden checken!

Wat wordt bedoeld met de kaars?

Je kunt klikken op de kaars op het tafeltje aan de muur. Dat knipperen… dat lijkt wel op morse! Google daar maar eens naar en vind de 3 letters.

Wat wordt bedoeld met het schaakstuk?

Heb je al bij het schaakspel gekeken?

Wat moet ik met hetgeen ik daar (vorige hint) heb gevonden?

Verlaat het café eens zonder op ’terug naar zolder’ te klikken (dus met de pijltjes) en klik dan eens op de buitenkant van de deur van het café…

Ik heb daar (vorige hint) gekeken maar weet niet hoe ik dat kan oplossen…

Je kunt de puzzel proberen in paint (of een dergelijk programma) in elkaar te zetten, maar je kunt misschien ook al de puzzel denkbeeldig in elkaar zetten: welke 3 letters vind je dan in vakje I7…?

Wat wordt bedoeld met de wijnfles?

Heb je al goed naar de wijnflessen gekeken en in de spiegel van het toilet achterin het café?

Wat moet ik met hetgeen ik daar (vorige hint) heb gevonden?

Google eens naar ASCII en koppel de cijfers die je hebt gevonden op een wijnfles aan dat wat je op Google hebt gevonden. Welke letters komen hieruit?

Ik kan de puzzel met het viltje niet vinden…

Deze puzzel wordt pas zichtbaar als je de eerste 3 puzzels goed hebt opgelost en die antwoorden allemaal hebt ingevuld bij de pijl op de muur. Dan opeens komt er een papiertje tevoorschijn ergens bij de bar. Klik daarop en kijk nog eens goed rond in het café om het juiste viltje dan te vinden.

Ik snap niet wat ik met de informatie op dat viltje moet doen.

Deze plaatsen vormen samen 3 routes, elk op 1 continent. Als je een route maakt van deze steden (op volgorde van het viltje) vormen de routes 3 letters.

Ik kom er echt niet, geef het antwoord maar…

Puzzel 1: Dan
    Puzzel 2: Cing
    Puzzel 4: Ino

Puzzel 3: Cas

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Het forum ‘De kist’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.