De envelop

Forums Deel 1 : Zolder De kist De envelop

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Game Master

Dit topic gaat over de puzzels uit de envelop die je in de kist vindt. Loop je hier vast? Check dan hieronder de hints: je kunt ze openklappen door op de pijltjes ervoor te klikken. Je mag ook reageren op dit bericht om meer hints te vragen of te geven maar houd het leuk en netjes! Geef niet zomaar antwoorden weg aan de andere spelers šŸ˜‰

Ik heb 2 landen gevonden bij de vlaggen, maar ze kloppen denk ik niet.

Heb je toevallig Zanzibar en India gevonden? Zanzibar is helaas niet goed… maar die vlag lijkt er wel op! Hoe zou dat nou kunnen…

Welke taal staat er op de ansichtkaart in de envelop?

De taal staat genoemd op de kaart zelf. Je kunt dat vreemde woord kopiƫren vanuit de pdf (zie knop open pdf), wie weet wat je er dan online mee kunt!

Volgens mij is ons antwoord uit de kruiswoordpuzzel niet goed

De 2 woorden die je op de stipjes kunt invullen als je alles hebt opgelost verwijzen naar het juiste antwoord (2 letters). Die stipjes hebben ook kleuren, toch…?

Wat moet ik met die man op de foto (morse)?

Die code die je hoort… is dat geen morse? Google daar eens naar! Je bent op zoek naar 2 letters.

Ik heb alles goed volgens mij, maar heb nu 8 hele rare letters. Hoe krijg ik daar een naam uit…?

Deze letters moet je nog ‘decoderen’ met behulp van het schema uit de envelop. De eerste letter bepaalt de kolom, daar zoek je dan de 2e letter erbij en weet je welke 2 letters het moeten worden. En dat doe je voor alle 4 de lettercombinaties die je hebt gevonden in de 4 puzzels uit de envelop!

Mag ik het antwoord?

ro-sa-li-en
    Oftewel: Rosalien

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Het forum ‘De kist’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.